Selasa, 26 Januari 2010

PENGALAMAN : KOS PERMULAAN



Pada entri sebelum ini, saya telah menceritakan perkara asas yang perlu ada untuk seseorang membela hamster. Untuk entri kali ini, saya akan kongsikan kos permulaan saya ketika mula-mula membela Bubu dan kos kawan-kawan saya.

Mengenang kembali saat saya memiliki Bubu, saya dapat Bubu percuma daripada Petsmore.com sempena pembukaan rasmi cawangan terbaru kedai tersebut di Wangsa Walk Mall. Selepas itu, saya beli sangkar Bubu yang bersaiz sederhana besar berharga RM47.00 (harga asal RM49.00), bedding jenis natural RM5.00 dan makanan berharga RM6.00. Total RM58.00.

Kawan saya, Jason, dia beli 2 ekor hamster jenis Roborovski dari kawan dia berharga RM10.00 setiap satu, sangkar bersaiz kecil dengan harga RM21.00, bedding apple berharga RM10.00 dan makanan berharga RM6.00. Total RM57.00.

Kawan saya, Damian, beli seekor hamster jenis Winter White berharga RM12.00, sangkar bersaiz sederhana berharga RM35.00, bedding natural RM5.00 dan makanan berharga RM8.00. Total RM60.00.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan